torsdag 23 februari 2012

Vemod/glädje när en epok är över..& designparet Cecilie .. Wai Foo


Svanar i Stockholms ström

..tog en lugn promenad genom ett mycket vårligt soligt Stockholm mot gamla stan..
hade en hel påse med bröd för att ge favvofåglarna vid Kungsträdgården..
har två favoritfåglar Svanar & korpar..
inte endast för att de är rent svart & Vita utan tycker de har en integritet som tilltalar mig
månne är det min barndom som spökar..vem minns inte fule ankungen och korpen på saltkråkan..
mmmm det var tider det..
nåväl..Lenas lilla butik var målet denna förmiddag..väskan full med papper som ska undertecknas..
det är ju nämligen hennes rörelse på Fjäderholmarna som håller på att bli naam pla..
 det är både med vemod och glädje som vi gör detta..
vemod för att en epok tillsammans är över,dock full av underbara minnen som format men även glädje av något nytt som Holly kan få vara med i..
så i dag är mitt hjärta verkligen svart & vitt 
lite melankoliskt lugnt men ändå full av skaparkraft..
nu när våren verkligen gör sig påmint så vill jag bara ta båten ut och sätta igång..men kommer vänta tills efter Thailand..tror jag..
såg  designerparet Cecilie och Wai Foo hos den Danske stylisten Camilla Tange som ofta samarbetar med
 fotografePeter Kragballe..ja alla ska ju heta något..!
här är en blick av deras samspråk..
inspiro så det räcker






























...spännande samling på Lenas ateljéstol i butiken..
vill ha alla..efter några  runder till systemet för att köpa lådvis med vackra vinflaskor med svartvita etiketter  till styling nästa vecka och storrensning/målning av Hollys rum ..
 är jag totalt slutkörd..
tyvärr för idag/kväll har ju SomJohannes invigning i gamla stan..Saras vackra butik har ju tagits över av en annan kreativ duktig samlare..men idag orkar jag helt inte bege mig ut igen 
..får titta in nästa vecka ..för här är ännu en butik som ni inte får missa..
imorgon bär det av med ett lass oljemålningar som ska beskådas av andra än mina ögon..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar