onsdag 8 februari 2012

Sura gubbar från japansk Bunraku..Daniel Milton & mer fair trade till naam pla

vill ha ögon


..morgonen startades med mysig fikulera i Lenas ateljé
 ..på vägen gick jag förbi kvartersfavoriten Brunkebergsbageri där jag inhandlade gottis för över trehundra 
hjälp..
denna dag bär det verkligen iväg...
jaja är det något man ska gynna så är det både kvartersfavoriter och den kulinariska genen..
hemma har jag hunnit så mycket
..fått en massa fina tips var man kan inhandla fair trade för butiken
..tycker det ligger i tiden att handla fint och även få lite bättre samvete när man kan hjälpa någon därute i världen..med små medel kommer man långt..
har mången inspiro och ju mer jag rör ihop mina projekt ju mer inspiro samlar jag på mig..för dagen är det givetvis Lenas fina butik.. och denna Japanska seriösa dockteater Bunraku som visar grubblande arga missnöjda men vackra dockor och liten glimt av konstnären Daniel Miltons blogg
.han är en fena på att visa konstnärens vardag i dur & moll.. 





































konstnärens duo av Daniel Milton








avslutar med bönestämplar från kina..kunde man få tag i några av dessa så skulle det förgylla ens vardag betydligt
 ..några andra som förgyller mitt liv o vardag är en hög av två små blondiner och en prickig vovve..
den sedvanliga eftermiddagsfikat i soffan betyder oftast alla vi fyra på en halvmeters yta i denna stora soffa..mysigt bökigt värre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar