måndag 6 februari 2012

Donnadellarte..på jakt efter stämplar & leker i matens tecken


Holly dukat upp frukostbuffé för trähästen


2 1/2 år..vilken härlig ålder
 ..fantasin har verkligen inga gränser och man är aldrig ensam..
utan fullt med små kompisar ..vissa osynliga och vissa av trä..
hmmm..låter som jag fastnat i denna ålder..
men med barnasinnet i behåll gör att mitt liv blir roligare..
kul att leka..
några andra som leker göra dockor är den otroligt duktige Amanda Cedeqvist på Donnadellarte
 hittade henne när jag läste om Ylva Ogland utställning snö..
där hon gjorde en människostor docka till Ylva..se nedan
som ni läst tidigare hyser jag en kärlek till all världens dockmakare
..allt ifrån marionettdockor till skuggspelsdockor..
skulle jag kunna leva om mitt liv skulle jag slå följe på den yrkesvägen
..kanske på min ålders höst vem vet..?
i min jakt efter fina stämplar hittade jag dessa fina stämpelbilder 
så dagens inspiro är 
dockmakaren Amanda & vill ha stämplar















form till Ylvas snö






















..idag har jag själv lekt i matens tecken 
det har storhandlats gjorts äppelkaka..linssoppa och parmesanbröd 
..mmmm även hunnit lasera bänkskivorna ännu en gång och annat tråkigt måstegöra.. 
då känns det bra och legalt att slötitta på något program nu ikväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar