tisdag 10 januari 2012

Vilsamma bilder från Tina K..galenskapens kreativitet med Marjan Teeuwen & frustrerande väntan..

favoritplåtpurk i kökshyllan



,,en dag i frustrerande väntan har gått förbi
..väntar på olika samtal ..viktiga avgörande samtal som jag behöver
 ..och det värsta jag vet är att vänta..
Moi..den handlingskraftiga kvinnan som alltid gått sina egna vägar och inte många gånger fått vänta på något.
står och stampar /ångar som ett ånglok
..så vad göra..
 tröstshoppa och några semlor blev det ..
men även lite konstruktivt framför målningarna hanns det med..
.på prat om handlingsktaft..
vad är det som gör att vi hamnar där vi är nu ..är det för egen handling eller är det andras..? 
varför står jag och målar framför tavlor ..
eller springer omkring och är  kreativ dygnet runt..
kan man fråga sig ibland
men något som sammanför dagens inspiro individer med mig
 är ju kärleken och beroendet till det vackra/estetiken..
och tokigheten att snöa in i konstprojekt.





fotografen chris courts vackra stilleben






Holländska konstnären Marjan Teeuwen som fyller tomrum ..övergivna byggnader med färgmässiga saker..helt otroligt 



allas vår milda älskvärda Tine K









läs mer om Marjan Teeuwen..missa inte den sista bilden i reportaget..makalös drivkraft




..och jag som tyckte jag var saksamlare..
får nog omvärdera detta ..
efter en myskväll med döttrar i soffan och en liten kort inspirobloggning sitter jag fortfarande och väntar på dessa samtal..hmmm ..
får se om jag går en väntande dag till mötes imorgon
tålamod..tålamod

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar