måndag 9 januari 2012

Saknar vit lackbaserad färg ..mina kritiska ögon & äntligen är mina stora oljor snart klara

svartvit köksinspiro..

...idag har varit en riktigt mysig ..lagom intensiv dag
..har hunnit med en vända på stan för att leta vit färg till betonggolv..gäller ju att pressa priserna om det är stora ytor..är lite tjurig att de tar bort de lackbaserade färgerna..jag vet för miljö och allt men resultatet blir ju inte likadant..det vita blanka blir intedetsamma, inte på långa vägar
..det är ungefär som att jag tog bort terpentin när jag var gravid och nu har småbarn..mina målningar blir inte som de var utan terpentin..saknar lystern i dem..
eftermiddagen har jag mest suttit vid datorn för merjobb
..jag blir ju aldrig nöjd..jobbigt att ha den ådran..
men de sista åren har jag släppt prestationen och kör på  fast jag inte är 100 % nöjd
..annars blir ju inget gjort på jorden
..gäller allt mina målningar..mitt hem ja allt skapande omkring mig..det är ju ingen annan som märker utan endast mina kritiska ögon..
på prat om vitt så är dagens inspiro lite mix av det vita med talande väggar
även lite detaljer från köket..


























..satte storsoppan på spisen ..morötter, lök i alla former ,potatis ,blomkål, ingefära ja en frisk nyttig soppmåltid med nybakta långfranskor fyllda med rivenstark ost ..mumma för själen
har även iordningställt de stora målningar som ska ut på marknaden innom snar framtid..skönt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar