torsdag 12 januari 2012

Tre häftiga brunetter varav "moi" haft en njutardag..& bästa frukosten på Clarion sign

Hotellfrukost med mina döttrar på Clarion Sign

 ..då blev jag firad av familjen med paket och tårta & mycket skönsång tidig morgon denna regniga Januaridag
..ännu ett år har alltså gått..
Holly inledde i sann Kastmansk anda med gräddtårta till frukost och det lade ribban hur denna dag skulle fortfara..en dag i svullartecken..
efter tårtfrukost letade vi hotelfrukost
..på Söder kände jag till de flesta hotel och vilka tider men här inne istan har jag ingen koll alls.
så för första gången entrade vi tröskeln på Clarion Sign hotel vid Norrabantorget..ett stenkast från oss
..bodde en gång granne med Clarion Skanstull "då nybyggt"och var frukoststammis där varje vecka ..
..men nu har jag hittat min nya favorit i stan
..bästa frukosten på länge och vilken vacker dukning
..till råga på allt kommer de in med en bricka fylld av allehanda delikatesser men ljus för mig
" moi "..kunde givetvis inte låta bli att påpeka att det var min dag idag.
dagens inspiro blev iallafall inte endast alla godsaker utan..även
 konstnären Amanda Ross-Ho och hennes stora tavlor och när jag sökte info om henne kom jag på sidan Coveteur där jag tyckte smyckesdesignern Pamela gjorde så fina installationer av sina verktyg och smycken..sidan visar lite kul reportage hemma hos modeformgivare
..lite väl mycket Selbylookalike..men inspirerande ändå 

































..efter en sådan härlig dag med mina älsklingar så valde jag och Lovisa bort Köttbaren ikväll
..får gå dit en annan dag för efter en sådan här svullardag ville vi inte utsätta våra magar för mer än de orkade
..härlig födelsedag har jag haft med massagepresentkort..bloutsaft..bodyshop cremer
 ..precis vad jag behöver och önskat..imorgon bär det av med mysmorgon hos Lena i gamla stan..mer godsaker väntar..

1 kommentar: