onsdag 25 januari 2012

Roelof Bakker..Little Paris & soldathuvuden med mustach

leker vidare


..morgonen började hos Lena i gamla stan ..
mysig fikulera stund i hennes ateljé med minibrickorna fullastade med färskt bröd och andra godsaker från Rival för 35 kronor..
när vi bodde vid Mariatorget var det en tradition att alltid ta med oss dessa fantastiska små anrättningar för denna billiga peng
..kan inte i min vildaste fantasi förstå varför det inte finns något liknande i övriga stan..?
men..men.. inspiration..klarhet & mätt mage fick jag med mig från Lena..
lekte vidare i ateljén ..
det är ju så vansinnigt roligt att plocka fram äldre alster och leka vidare med dessa
vad som ger mig mer inspiration och glada léenden
 är otroligt duktiga fotografen  Roelof Bakker och butiken Little Paris i London
 som säljer dessa fantastiska huvuden från andra världskriget där soldaterna kunde lägga sina lösmustacher under natten
..fantastiskt underbart..vill ha flera själv




























..här hängs det om tavlor hela tiden ..lite svårt när de är närmare tre meter
..men tills de beger sig från mitt hem så får de allt hängas om och om i våningen
..tidigt inlägg idag för nu ska det jobbas vidare framför datorn ..
lika bra att passa på när man har flow i skapandet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar