söndag 29 januari 2012

Ibland bönebänkar..arkivskåp upp till tak & feber vik hädan..

arkivskåp upp till taken


..jaha då har man varit slav under febern några dagar..kanske var bra att få det nu så jag inte åker på influensan till Thailand eller ännu värre när jag bygga om på naam pla..
men trist tråkigt och frustrerande är det
..men blir alltid så tacksam att jag har denna friska starka kropp..
livets enda mening är att hålla sig frisk..var det inte en av Nietzsches teser..
men känner att kraften kommer tillbaka så sakteligen och inspirationsådran börjar längta..
till råge på allt ser det ut som en antikhandlares dröm här hemma
för i Fredags kom ett lass med saker från vackra Saras nedlagda butik
 ..kyrkobänkar..bönebänkar..skyltdockor..uppstoppade hönor..rostiga klippstolar
..ja gudvare vad saker..
men allt ska ju ut till naam pla i April
dessutom fyra stora arkivskåp som jag lagt på varandra ända upp till taket..blev riktigt snyggt
..några åker ut till naam pla tror jag..vill ju skapa ateljékänsla /industri i butiksdelen också..
och eftersom jag fortfarande hasar omkring härhemma och får inte gå ut för min matta kropp säjer fortfarande nej..
 så får ni bortse från sladdar..kontakter och konstiga vinklar..ty fortfarande darrig på hand..
blir dagens lilla inspiro bilder från ett hysteriskt mångfaldigt antikhandlarhem

































..ännu mer frustrerad är lilla Holly som inte är van att se mamsen däckad "dessutom får hon inte kela med mamsens uppstoppade hönor som står högst på arkivskåpen morr.."
..Lovisa blev också helt knäckt när jag var sjuk när hon var liten..
hela deras värld rubbas när den store o kaxige ligger vågrätt
..men fram med lera och penslar så är det någon som är för dagen kreativ i detta hem iallafall..
nu får det vara nog..hela veckan är minutiöst inplanerad..för att hinna med allt..
väck feber..väck

1 kommentar: