tisdag 3 januari 2012

Vita benbockar från Ikea via blocket..Andreas Golder & mitt fina långa vita plankbord


vad har man inte vuxna döttrar till..


..Hade tänkt åka en lite tripp till allas vår Ikea idag
 ..dels för att kolla in lite reafynd och sen köpa på mig några benbockar
..hade svarat på några annonser från blocket via Ikeas livet hemma..
" smart att ha en bytes& köpes sida bara med artiklar från dem"
..kul 
eftersom jag hela mitt liv byggt både mina hem och proffisionellt med material från dem
..hmmm..läge för sponsring tror jag minsann...
...men hittade iallafall två bockar två kvarter från oss
.. inget svar fick jag så jag tänkte åka imorgion istället för idag var jag lite Xtra trött
.. ut på stan för att fikulera och ordna lite för min brors ankomst imorgon..
de ska sova över några nätter så måste göra lite extra mysigt då mina brorsbarn är med
..de söta och fina..
..men så ringde annonsören ..
Yes..slippa åka ut och kånka på buss och med överfylld vagn o elände
.. iväg med döttrar o vovve och nu är de hemma under mitt fina provisoriska vita plankbord som jag fick av Sara ..de som blev över i flytt från butik
.. de ska med till mitt nya projekt nu till våren
 men tills dess står de fint i köket och inväntar originalbordet från Skåne.annars
 kände jag för lite färgstänk som inspiro idag
..Konstnären Andreas Golder och hans enorma vita studio i Berlin..





































..efter allt slit för att få hem alla material så är det rätt skönt att lägga sig i soffhörnet med döttrar dalmatiner och gott kaffe med godsaker.. 
 nu har jag tappat upp ett glas rött en bit Italiensk Erborinato och slötittar påmåbrafilmen Holliday och skriver litet inlägg ..
vid mitt nya fina otroligt långa plankbord
..imorgon blir det fullt hus när bror och familj äntrar dörren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar