tisdag 24 januari 2012

Behind the scenes på junibacken..skrotnisse & Piet Hein Eek skapar plåt och trä

sagoläsning på allas vårt junibacken

..som ni ser har det spenderats några intensiva timmar på Junibacken ..där de håller på att byta utställning från Helsing till skrotnisse..
en utställning som passar mig perfekt..det ser mycket lovande ut ibland skrot och påhitt..
har kännt mig lite risig idag ..hela familjen har ju legat sjuk i veckan så nu är det väll min tur
..brukar klara mig men vet med facit ihand att när man har som tätast med projekt då blir jag sängliggandes..
kom ihåg för herrans massa år sedan när jag höll på med ett inredningsuppdrag åt kund...sista intensiva veckan skickade jag familjen till Teneriffa för jag skulle få jobba ifred och göra det sista
..då slog värsta influensan till..kom ihåg att jag stod och murade en vägg med 40 graders feber..mardröm.
likadant när jag stod på trädgårdsmässan ett år..likadant
.svamlande stod jag i min vackra monter och försökte fixera blicken
..men men kroppen kan man ju inte rå på
dagens lekinspiro
är behind the scenes på Junibacken till en annan skrotnisse den Hollänska formgivaren Piet Hein Eek
som skapar i trä/trätapeter
 men tycker bättre om hans hem/studio och hans plåtformgivning allt ifrån möbler till plåtbilar.































..ska ta mitt ingefärate och lägga mig i viloläge..för nu får jag baske mig inte bli sämre..för imorgon stundas ännu en lekfull intensivt skapande dag med fikabörjan i Lenas ateljé i gamla stan..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar