söndag 22 januari 2012

Lite span från Formex..Monies jewelry & återigen dragning till Dansk formgivning



Min inputt bildäck..jaha


..formexdagarna är över och man blir helt vimsig av alla fullsmockade stylade montrar och all detaljrikedom..missar säkert hälften men fick ändå tag i många inspirokontakter
..tror bestämt att de flesta var från grannlandet Danmark som vanligt dras jag till deras formgivning
..lite roligt att flera kände igen mig sen la lobas tid..det var ju snart tio år sedan
 hmmm..ser jag likadan ut eller måntro har jag inte åldrats..?
hursom haver kommer jag inte köpa in något förren vår resa till Asien..där man kan hitta sagolikt mycket fin och billigt.
men en ny "för mig" streber som gör fantastiska industrimöbler som dessutom ligger samma stad som min bror inspirerade mig mycket..bara att han hade montern full med bildäck gör ju att jag fick köplusta
..får helt enkelt låta fylla min brors stora bil och åka upp med ett lass..annars bidde det span på svartvitt allt ifrån griffeltavlor ..väskor och gummiboots..
annars var nog jutesnöre den röda tråden..överallt..
lite inspiro från en smyckestillverkare också från Danmark har alltid tyngt mina fingrar med tunga utpräglade ringar 
även lite småinput från Formex


































nu efter en familjemiddag med oxfilé och potatisgratäng och ett glas rött är jag inte bara vimsig och trött utan alldeles mör i bena..det tar på schoppingkroppen ..imorgon blir morgonmöte hemma hos Sara med nya fotografen inför stundande lägenhetsfotning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar