måndag 30 januari 2012

Fiskebaren i Köpenhamn ..Antonio Marras & surdegshotellet


frukostbuffé på favorithaket Urbandeli /surdegshotel


..en långsam promenad upp mot mitt älskade Södermalm..
många ärenden att uträtta men måste ju grunda magen först..
och det slutar som alltid på Urban bageriet Skånegatan..
frukostbuffé för hela 90 kronor och då gick denna trevliga människa och hämtade en stor skål med favoritmusslin som jag frågade efter
..vilken service..smack på er..
eftersom jag själv inrett ..stylat.. byggt upp koncept så trivs jag som fisken i vatten när det dels förändras ständigt men också påhittighet och detaljrikedom..
stor inspirationsfaktor för moi..
som denna lilla enkla check in nyckeltavla för surdegsgästerna..
kul & flörtande med oss gäster som njuter av det goda

koncept och udda tänkande utöver normen det inspirerar enormt..

så givetvis blir det kakel/slaktfeeling
"dock inte från Köttbaren eller AG" utan hos de duktiga på krogen
tycker om när de bevarar ursprunget och smackar på mer..
..jag är verkligen ingen trend eller modemedveten människa..
kan nog säja att jag är den motsatta  
men hemma hos den duktige designern Antonio Marras från Milano
 " har abolut ingen aning vem karln är"
 men där råder det också en råbarkad fabrik/slaktkänsla fast då med kläder hängades i tak..
lite så skulle jag vilja göra på naam pla
inspiro så det räcker






























..efter stadig lunch inspirerad av Jamie Olivers program 30 minuter
" dock gjorde han på anka ,jag på fläskfilé" så har jag suttit med datorn i knät .
.kopp kaffe i hand och skrivit ..
på kvällarna druknar jag i pappershögar fortfarande så då har jag ju ingen tid..
känner iallfall att kraften kommit tillbaka och imorgon ska jag dra upp ärmarna och iordningställa de sista fogarna/ kaklet i köket..
 




1 kommentar:

  1. Wow......dette var en kul blogg jeg tilfeldigvis kom over!
    Maliva

    SvaraRadera