söndag 11 december 2011

Idag mötte vi tomten..sköna hem från Bolig & önskediskmaskin.



..efter en liten julig fikulera med familjen och en runda runt loppis på Hötorget så stod jag ..Holly & en julmotvillig Ralf längst fram i kön för att invänta tomten utanför hans cocacola sponsrade lills iglo i kungsan.
..Holly berättade att hon skulle minsann modigt sitta i Tomtens knä och både pussa och krama honom..
Tomten kommer sakta gående hälsar hohohooo..
och Holly blev blygare/vettskrämd än jag någonsin sett henne.
.ville på inga vägar gå in till tomten ..så det blev en svartklädd lång kvinna som satt i tomtens knä och berättade vad hon önskade sig här ivärlden..stackars tomte
och stackars Holly..så länge hon sett fram mot att möta tomten.
..trauma..
men hon kommer härdas för nu i veckan blir det mycket tomte om dagarna..
sen hade jag i ett svagt ögonblick lovat ponnyridning på samma plats..så stod det på webben.
.jahaja frågade runt
..tittade efter info någonstans..dåligt kungsan
..det är ju bra om ni kan sätta upp lite info om tider osv..grrrr..
men försökte hålla adventsmyshumöret uppe ändå..
bättre humör blev jag när jag såg dessa fina bilder
..tycker om att se ljusa vitgrå hem nu när mörkret sänker sig över oss.. 


Tina Dyrløv vackra gråsvartvit hem








se hela hemrepotaget från Bolid






ett annat härligt hem i Danmark
nu blir det nästan lite incestiöst..denna glasruta kommer från min favvobutik Indanfor & Udanfor..




tyckte detta var så kul..vill ha två i mitt kök..




om ni råkar ha runda 13000 över till denna julklapp



från Annaleenas hem




och så är tredje ljuset tänt..


 

..några magiska Nobelbilder från Konserthuset igårkväll..fullt polispådrag och ljusspel som alltid när det ska delas ut fina priser åt duktigt folk..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar