måndag 12 december 2011

Le Marché St.George..Italienska kindpussar & The museum of broken relationships

Holly har lärt sig kindpussas som de gör i Italien


...Tog mina både döttrar och en stor rulle" med oljemålning som skulle iväg till Schweiz"  och vandrade iväg till gamla stan..målet var Som Sara..
på vägen längst Drottninggatan ligger ju  Albert & Jack´s  in på en julig industriell inspirationsfikulera
 ..där inhandlade jag även  en vacker liten trälåda med inbränt sigill för enbart fyrtio hela kronor den stoppade jag allehanda av godsaker som ska ges till en kär vän..
en runda runt julmarknaden på stortorget hanns även med..
på Västerlånggatan ligger denna lilla lustiga butik som jag inte vet namnet på
 ..allslag av seriefigurer och klippdockor..
har handlat mina tomtegubbar i papp i hur många år som helst i denna söta butik..
känns som den alltid har legat där..
dagens inspiro blir Albert & Jack´s ..även en butik som gör sina ull/linnesaker i en liten by i Mexico
...och tomte från
The museum of broken relationship
Det minst sagt udda museet startade i Kroatien som en vandringsutställning och bland de utställda föremålen återfinns artefakter som en brudklänning, en sönderslagen trädgårdstomte, gips från ett brutet ben och mycket mer.
spännande







































årets första och förmodligen sista våffla på julmarknaden i Gamla stan


..tomtarna är uppe i alla våra fönster de står och sjunger in julen
 ..fyllda knäckiga juläpplen med kanelgrädde blev det till eftermiddagsfikat idag och favoritjulfilmen
 Tomten är far till alla barn..   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar