lördag 5 november 2011

Vi leker mulle ..rider häst & sista glimten av Japanska antikhandlaren

jag & Holly lekte fjällräv idag


...not..
är det något som jag verkligen inte kan kalla mig så är det
 "jag älskar gå ut och botanisera i naturen  människa"
tyvärr få jag medge..
för det är ju något enkelt & fint som man kan ge sina barn..
Lovisa hade en pappa & även en farmor som paddlade..tältade och nissade runt i skog & mark..
då tröstade jag mig själv att jag ger ju kulturen till henne och nu med Holly är det samma sak..

men något som ligger mittemellan skog & kultur är ju kära Aspuddens parklek..
endast överkomliga tio minuter från citypulsen..
där vi kan leka
 "mysa med djur & grilla korv"
jag själv är ju uppvuxen i en gärsgård och sprang omkring bland djur hela dagarna ..
det vill man ju ge sina barn också..
Djur + barn = sant



..något som också är sant är ju att jag kommer visa mer av denna antikhandlare från Japan..














                






                                     
























                                 ...ett litet urplock..jag valde dessa bilder av drygt åttahundra..se mer här




..så idag red mitt lilla troll för första gången,mer salig unge fick man leta efter..
det är ju stort..
jag själv var ju en riktigt inbiten hästtjej..tänk vilken kärlekstid man fick & gav dessa vackra djur..
Lördagskväll är ju likamed lördagsmys ..
godaste potatisgratängen med saftigt kött och trevliga underhållande unga kvinnor vid bordet som nu drog vidare till krogmiljö...retar mig att jag glömde ta bild på godsakerna ..
. kvar blev jag o Holly med ännu mer mys isoffan.
.började se en rolig film igår och ska fortsätta efter målning av skafferigolv och nattning..
behöver jobba upp skrattmusklerna Horrible bosses ni får inte missa den..
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar