fredag 4 november 2011

kaos överallt..överfulla hyllor..& ännu mer antika dockor..



två platser som är i kaosets tecken



...en sådan här härlig grå höstdag så väcks min "nu måste jag gå på museum ådra"
så med stora bestämda kliv från hemmatröskeln stegade vi iväg mot riktning Djurgården.
.hade inte bestämt vilket musèum vi skulle besöka..
om jag bestämmer innan så hinner jag tröttna på väg dit..
det bidde Aquaria..
jag har ju redan berättat att jag har minne som en guldfisk ..
..skulle verkligen passa i fiskvattnet där.
.för jag lovade mig själv dyrt och heligt att inte hitta på något denna höstlovsvecka eftersom jag trängdes med halva Sverige på Ikea i Måndags..
men detta hade mina hjärnceller inte kommit ihåg .
.så det var kaos..totalt kaos..
förstår inte att de släpper in så många på en gång..`?
nu är ju Holly så pass gammal så det är ju svårt att ta henne under armen och bara gå därifrån..
en stressig  fikulerastund intog vi pannkakor i ett fullsmockat café..med en ljudvolym som ja ni förstår..
i vanliga fall är det typ fem personer där på vardagarna..
har givetvis årskort här med..
något annat som är fullsmockat är ju dessa fantastiska hyllor..
uppblandat med ännu mer dockor från favvo Japanska antikaffären 















           











                         

                             ..någon som gör konst av böcker och lådor är ju Hiroko Kono













..lugnet har sänkt sig över det Kastmanska hemmet..Holly sitter i sin docksäng och leker med favvodockor..jag själv har lagt upp mina ben på soffan och skriver de sista raderna idag..
efter en dag i kaosets tecken så ser jag fram mot min sista målning av köksgolvet och kallskafferiet..ska bli så skönt att lägga ned pensel och roller ...men det får fortsätta vara kaos i mitt andra skapande rum för där har jag endast börjat..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar