torsdag 3 november 2011

plogfabrik... trälastbil & antika japanska dockor..


jobbar hårt på att fikulera tre gånger innan tolv..






...dagen startades med Sara mys fikulera hemma i soffan där hon hade rykande färska godsaker med sig..
vidare ned på stan för att byta lite material som blivit fel..
sen vidare till centralbadet..
som jag saknar det gamla hederliga badet...
centralbadet
för tjugoår sedan när jag tillochmed hade "hör och häpna" årskort/träningskort där
som iförsig firman jag jobbade på stod för...
.ja ja nu ska vi inte ta i..jag och fem killar gick dit varje morgon tränade och åt frukost..
hmmm..
de tränade och jag slappade i badet till violinmusik..
det var då de hade levande musik som man plaskade till ...
Ooo..  det var tider det..
och nu när vi flyttade granne till badet så hade jag en liten utopisk tanke att sitta och fikulera där varje morgon..
men då stänger badet och öppnar i ny regi..
 mycket sämre..sämre tider..sämre miljö..hur lyckas man..

        fotografen Rob Brinson  och hans fru Jill Sharp stylist, designer och kreativ chef för  
                                                                       Ballard Designs       
                                                        fantastiska industri/ fabriks hem...
                                      ett litet myshem på 6500kwm och hör här 1000 glasfönster

     Denna fantastiska lokal var tidigare en plogfabrik och är från 1800-talet den ligger i Plow Art center  Atlanta ,
de själva har haft den i tjugotreår..

   
       Idag är det både studio och deras hem
    sen ramlade jag på
 en liten Antikhandelpärla som ligger i Tokyo och blev blixtkär
       




                   




                   















































              Denna fantastiska studio of rob brinson jill sharp brinson och dessa bilder har jag lånat här..






Sara kom som vanligt med en fantastisk "liten" sak till Holly/mig
...så ovanligt att sitta och skriva så tidigt på dagarna..kvällarna och eftermiddagarna tillängnar jag ju åt mina bilder och köksgolv..men sen får jag ha mina bloggkvällar som jag ser fram mot såå..tända ljus ett glas rött och bara vara själv..jag.. ljuset.. vinet och webbvärlden

1 kommentar:

  1. Låter som en helt OK kväll; själv, levande ljus, ett glas rött & webben! :o)

    SvaraRadera