torsdag 24 november 2011

Julmys hos SomSara..rustika bilder & snart är grunden klar..

det var lika pysmysigt som det ser ut..



tror inte dagen kunde börjat bättre..
bara att komma in i Saras lilla butik gör ju att julkänslorna börjar svalla..
sen ned till stora rymliga ateljérummen där fikat står uppdukat..
största mysfaktorn..
hade båda döttrar med mig för i dessa dagar skulle jag behöva skaffa mig några X:a händer och då är det ju strålande att ha en vuxen dotter som står mig bi..
det är en speciell känsla på stan ..
speciellt i butiker och gator.
.inte bara pågrund av all julpynt och lampor utan
 det vilar en energigivande "pirrande förväntan" känsla i luften..
som jag älskar och suger åt mig så gott det går..
här är några snabba bilder som gör min dag mer kreativ..
.givetvis bilder från somsara uppmixat med bilder från en fin blogg..








 reportage från sköna hem





                  



                                                   

                            

                               ..sen upptäckte jag en duktig kreativ kvinnas blogg .. titta in här..
                            













                            

                                         



      

                        såg ett program igårkväll om ett fantastiskt par..försök se det.. 
Brittisk livsstilsserie från 2011. Säsong 9. Avsnitt 4. Konstnärerna Freddie Robins och Ben Coode-Adams lämnar sin stadslägenhet för att förvandla en kulturmärkt lada i Essex till arbetsplats och bostad. Även 27/11.



.. lugnet har lagt sig och jag har strukit ett lager till på bänkskivorna..ska gå över med hammare och fil för få ned nyhetskänslan och få in mer rustik..
sen är det bara vattnet kvar ..då börjar grunden bli klar..och de roliga detaljerna kan påbörjas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar