onsdag 23 november 2011

familjetradition..Sturekatten inpiro & det blev julstjärna från Granit..


fikulera på Sturekatten....



vilken effektiv dag..
med början med en liten familjetraditon som vi har i vår lilla familj..
några dagar innan advent så går vi till Sturekatten..i detta 1700-talshus intar vi vårat lilla mysfrosseri..
vidare förbi NK för att kolla in stans finaste uppochnedgran som snurrar runt..och lite X.tra på julskyltningen som var totalt intensäjande
..men det väsentliga var att fråga när tomten ska vara där..
om jag hinner så sitter jag o Holly bänkade kl halvtolv och väntar med vår tomtelista
sen bär det iväg till Hötorget för inhandla hyacinter..granris ..stora enar..
och slutmålet idag var Granit för att inhandla de två stora stjärnorna som ska vara i stora rummet..
sen har det målas..satts upp alla stjärnor..kaklats..och svartlaserat alla ekskivor..
puh..blir matt att bara läsa det men ..älskar att ha många bollar i luften då presterar
 jag bäst..
är på topp..
klämde även in en julfilm till fikat på eftermiddagen.."en i familjen"
nu är det jul..
så här kommer lite neutrala lugnande Sturekatten inspirerande toner som passar mig för dagen.














                            

                                       





                    



                                   












                          






                                                                från Hannas form















 

 ...har lagt upp mina arbetarben på bordet och mina fingrar är så lasyriga så det klibbar fast på tangenterna när jag skriver medan jag stundom blickar upp på mina stjärnor ..stoora härliga ger de så vackert sken över rummet..
hmmm..livet när det är som mysigast..
tyvärr kommer jag nog inte hinna skriva på någon dag för det är mycke nu va..
så ännu en fullspäckad dag står på schemat imorgon..med start med fikulera hos Sara i hennes juliga butik..gissa om jag kommer ta kort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar