måndag 14 november 2011

I väntan på tomtefar ..Thomas Houseago & gubbar i form eller för hand..

Pappa is back in town..kanske önskar han sig tillbaka till Asiens lugna stränder..


.. I snart en månads tid har Holly " det första och det sista hon sagt "när hon ska lägga sig och vaknar
 tittat på mig -mamma hohohooo..
just det Tomten..lite roligt för i vår familj är vi uppdelade i två läger Ralf och Bianca är måttligt road av julstök..vadå kalleanka..??
hjäälp..
sen har vi lägret Lovisa och moi..
våra ögon glittrar ikapp med allt annat glitter och smaklöshet som dyker upp i dessa tider..
jultokar med andra ord..
vet inte om det är min barndomsförflutna ..min familj firade inte jul
att jag tar igen allt med råge
..maybe..maybe..
men det är ju så mysigt..och när kvällarna bara blir mörkare och mörkare så tänds det ljus i alla hörn som finns i vårt hem..
& det ska bakas..duttas o fixas o slå in paket..
jag älskar slå in paket..kommer nog lägga in en heldel bilder på detta..
sen äntligen kommer hohohooo..tomten..
prat om annan älsklingstomte..här är ännu en skön tomte i skägg..

                                                                           Thomas Houseago
                                                                     född i Storbritannien bor i LA






..kul att han blandar gips..järn..lera ja namne it..
                                         



   sen har vi ju pepparkaksformar .. finns hur många roliga gubbar som helst..
       

















                                                     ..snödriva från Ikea klassiska formar












                                               till tomtefar.. PS jag önskar mig denna staty i mitten..





                                ännu en skön snubbe i skägg ...     läs mer om denna tomte ...
skulle vara roligt vad han tycker om att jag blandar hans alster med massproducerade peppakaksformer..men som sann konstnär borde han ju gilla motpooler..men man vet inte med kultursnobbismen..



..hehehe..ja Ralf önskar nog sig tillbaka tillfriden i Buddhaland..
Holly "iklädd blinkande Thaiapatröja" har rivit ned hela leksakslådan i soffan medan hon har missuppfattat att Oliver är ingen häst..jag håller på att fylla vårat hem med målningar till öppna hus & bloggar..bränner ave Mariaskivor med ena handen ..och har satt Ralf på projeketet sätta ihop Ikeaskåp till diskhon..sådärja..julefriden har redan börjat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar