tisdag 15 november 2011

lång väntan..julmys på Granit & återigen David Bromely...





..I väntan på..


..idag var det Sara vi väntade på
 ..kl nio satt vi"jag ,Holly & den vinkade Asiatiska katten" förväntansfulla bänkade på café Nero..
hade bestämt en mysfrukost där..
 så har mamsen tagit fel på dag.. Torsdag skulle det vara..
Holly blev ju så tokbesviken..
nu var måttet rågat..här ska det väntas på allt
..snön ..tomten..paket..och nu en Sara som inte dök upp..
vidare ut på staden för att plåstra om besvikelsen med lite julfeeling..
finns inte så mycket tyvärr ..enda butiken som står sig är ju Granit..
vill man ha en vit och svart jul så är detta platsen för er..
var ju stammis hos butiken på Götgatan när jag bodde granne med den men nu är det city som gäller..
lite sämre och trängre..bökigare med vagn o allt man släpar på ..
men julkänslan väcks till liv iallafall..
vidare till min andra favvis..
David Bromley 
jag vet att jag tjatar om dessa två men de ger mig så mycket energi..









                              












                           





















  mer julkänsla och billiga svartvita saker..tycker synd om er som inte har nära till Granitbutikerna..men de kommer säkert expandera ut i världen inom snar framtid..finns ju nu i Oslo och Helsingfors.









                                        

....ett hem i fullständigt kaos..innan diskho kommer på plats och jag har rett ut begreppen
"nu får det vara nogskapat inför öppethus"..
men jag vet att efter andra advent så kommer luften gå ur mig och jag kommer bokstavligen hasa runt i mina ohyggligt fula julstrumpor hela dagarna och dofta på hyacinter..dricka glögg och vara allmänt mysbehaglig..
P.S har fått några förfrågningar om "mina öppethus dagar"..lägger ut en inbjudan på min konstbloggsida..maila om ni vill komma förbi..så får ni närmare uppgifter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar