tisdag 22 november 2011

färg överallt..prydliga sittplatser & klåpIkea skickar fel skruvar..Grrr..

sitter med mina utnötta arbetarskor på favvofiket Albert and Jacks


..denna bild säjer mycket om mig..jag har alltid målarstänk på mig..
begriper inte själv riktigt hur jag lyckas men så är det..
eftersom jag alltid har svart och målar mest vitt så ja..
min familj är väll sådär lagom måttligt road av detta även om Lovisa inte vet annat och Ralf börjat vänja sig eller tvångsaccepterat detta..
det stänks med andra ord mycket färg i det Kastmanska hemmet
..ännu en intensiv dag.
.har åkt taxi kors och tvärs för att plocka upp tavlor från alla butiker och salonger..
sen ska det kollas av och skrivas ned/under
mer hjärnceller tack.
.sen att vi inte har haft vatten i köket.
.nej fel..inget tillträde till köket nu på några dagar gör ju inte det lättare för övriga familjemedlemmar..
de får vada omkring i övriga våningen ibland tavlor och allt annat som ska fixas till Söndag
..mysstämning..
hmm..undrar vad de säjer när jag drar upp alla jullådor från källaren och ska hänga adventsstjärnor idag..
tror nog att de just nu skulle vilja ha det som hos dessa prydliga ordningställda rum.
.framför allt hitta en enda plats att sitta på..
utan att få färg på sig

                           

                        
                                                                            bild från











                                                     
                                hur nice skulle det inte vara att ha dessa ateljéer som hyrs ut här..





                      längtar man inte efter snön när det börjar tändas glimmande ljus över vår stad




                  
                          ..hittade detta fina vita hem i Oslo hos denna inspirerande blogg









hemma hos Marie Ohlsson Nylander..
med både min lilla olja och Saras gamla kvinna på väggen
..denna bild har gjorts med flera olika stolar/formgivare..kul grej att låna ut sitt hem för reklam









                                        tänk vad stolen gör för rummet..som dessa bilder









..ja mitt hem i nuvarande stund..är inte van att sitta passivt i soffan men passar på att skriva litet inlägg..
jag gör allt utan vatten eller el..där går gränsen
 så då får kontrolltanten sitta och frusta av väntan..
 ..sen att Ikea "de klåparna" skickat med fel skruvar så det inte blir något vatten idag heller gör ju inte mig muntrare..men jag kommer åka dit och säja vad jag tycker om det.
.nu ska jag ta mig en kopp kamomillte och sen sova så gott jag kan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar