onsdag 19 oktober 2011

Tårtor..I-landsproblem..tårtor & ännu mer David & Nicole..


fikulera...tårta...fikulera...ännu mer tårta...orkar inte mer tårta nu..



...ja kalasas har det gjort i den Kastmanska familjen ..
i dagar tre..
jag rullar fram snart..glupsk och omättlig som jag äro...
det är ju givetvis jättemysigt att träffas och äta gott i överflöd..
känner att jag verkligen är delaktig i ett I-lands "problem"
allt blir så påtagligt när det närmar sig högtider som födelsedagsfirande..julafton som jag verkligen tycker om att gotta mig i.
.men allt sätts på sin spets när det ska köpas saker och önskas och
 vill ha ...mer och mer och mer....gärna ännu mer
jag har aldrig sett mig som en kapitalist..
för nya saker ..teknik..det som är rätt och inne har varit mig totalt ointressant..
men.
.jag är ju en sakdyrkare när det gäller mitt samlande av skrot.
.hmmmm..
lika illa det fast på ett annat sätt.
..äger sakerna mig eller äger jag mina saker..
skulle jag kunna stänga dörren och lämna allt i mitt hem..som de gjorde i Outsiders igår..
starkt gjort..en tankeställare för oss I-lands gnällare..
några andra som nog skulle ha svårt att stänga dörren efter sig i detta hem är ju mina nya favvisar.
.David & Nicole som jag skrev om häromdagen.



detta hem tillhör då likabarnlekabäst paret David och Nicole 
 Älskar verkligen deras namn Davidmetnicole.. om man nu vill tro på " ödet" så är ju denna lilla  kärlekshistoria en riktig mumsbit..
...
Nicole var i London för att köpa en antikaffär. 
David arbetade i en butik som ägs av samma man,många turer fram och tillbaka utan att de träffades,det tog två år innan de träffades och ja ni ser ju resultatet...
om nu ödet finns så är det ju fantastiskt när det delar med sig till världen..
 Uppenbarligen var det tänkt att vara/bli...   

 jonny valiant är fotografen bakom dessa bilder..
















                                         



























 ..ja ännu ett lekfyllt..djärvt hem som förgyller världen..
 något som förgyller mitt liv är ju mina döttrar och att kunna gå ut och dricka öl och äta tapas med min vuxna dotter är ju en stor guldkant
...och ännu mer av I-lands lyxöverflödet..men min älskling är värd att firas med dagar tre..
men nu har jag hela kylen full med tårtor som bidde över..får nog bjuda in grannbarnen imorgon för eftertårtkalas..



                         
                                 




  

1 kommentar:

  1. Hej. Vilket fint hem. Var har bi köpt dom vackra kina lanternor. Mvh Ullalycke@hotmail.com

    SvaraRadera