torsdag 20 oktober 2011

Tårtrester..pumpor & råbarkad fabrik...


dagarnaefter rester .


tyckte att jag efter alla dagar med förlustelse och vältrande i godsaker behövde lite råbarkad avskalad..industri..
som jag älskar i vanliga fall också men nu var det nödvändigt..
har alltid gillat ordet fabrik..ett vackert ord
och för mig väcker det både hat & kärlek..
antingen är det spåren av att bli tvingad att sitta vid löpande band och massproducera i tidig tonår..
eller min generations romantiska film En officher & gentleman..
slutscenen när Rikard Gere går genom fabriken till sin käresta
 ..ja ni vet..
men jag var även då i tidiga år
 väldigt fascinerad av detta för mig "fenomen"
allt ifrån alla dessa människor som likt boskap slussades till sina platser..
 till lokalens råa.. gråa utseénde och ofta höga ljudnivå..
lite kul att det har blivit så inne på senare år..
nu kan jag vältra mig i bilder..
vilket lytsmäte










                                      någon som verkligen har anammat detta med industri är ju
                                                                     dusty deco


















                              
                                                           dessa från magasin36 i Höganäs



                   









....vilken höstdag..det har bakats och målats och fikuleras och gjorts pumpasoppa och de första pumpagubbarna( det brukar bli ett gäng)
..ja senhöstdofter har fyllt det Kastmanska hemmet idag...myyys..
härligt nu när Holly är inne i sin " jagmåstehjälpamammajämtperiod "  därav tidigt inlägg ..sitter på badkarsgolvet och bloggar medans Holly badar..perfekt time..sen ska det kaklas runt fläktkåpan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar