söndag 30 oktober 2011

Förpassad från hemmet..Atelier Mecanic & ännu mer fabrik...

mjukt möter hårt..




..ja då var man ju förpassad från sitt hem..
tjugoåringen skulle firas hemma med kompisar..
även om hon vuxit upp till en ansvarsfull ung kvinna är det alltid med en värk i magen jag lämnar mitt hem..
vi har ju haft några större missöden/missbruk av förtroende under tonåren..
med krossade bilar och sönderslaget kök..elände
men nu arbetar hon och kan betala av det om det skulle behövas..
det var meningen att Lovisa skulle betalat hotelnota för natten..
men min vän Sara erbjöd sitt vackra hem åt oss för de skulle bege sig till skåne över helgen..
ja vad väljer man ..hmmm..
stelt hotelrum framför Saras otroligt vackra våning..
det var ju inte så svårt val..
så vi hann mysa in oss ordentligt.
.ta ett varmt gosigt bad ...läsa mängder av inspirerande tidningar och fick då en sådan lust att måla om hemma..
efter köket får det bli en liten ommålning tror jag visst..
efter att ha stänkt dreggel på Saras vackra fabriks plåtskåp som förgyller hennes hem så hittade jag dessa grov..rå fabrikskänsla mys blider....






























tittade i ett album som Sara fick av mig för några år sedan
..lite nostalgi.
  .här är Saras tolkning av oss ..
                                  ångvälten och finkrattan                                  
                   
                                         



                                         ....så har då ännu en fantastisk Söndag passerat.
                           .hela eftermiddagen har det ätits och myst med mina två älskade i soffan.
.hann även in en sväng förbi kulturhuset och fyllde på Hollys veckobokläsning.. 


                              
                                               
                                  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar