torsdag 1 september 2011

minnet av ramar..& köksdagar

det blir mycket "vara" i köket dessa dagar..

...förstmåste jag tala om vad jag tycker det är roligt att skriva lite om varje dag...
vad som fyller ens hjärta..sinne..tid..rum..
tittade tillbaka på några sidor idag och hade redan glömt dessa dagar..
hmmm..tror att det är en del av förklaringen att jag alltid haft många  böcker..
mina externa vackra hårdiskar..
har skrivit dagbok sen jag var fjorton ..det har blivit en del genom åren..
när jag läser dem nu och ser all smärta..sorg men även glimt av glädjestrimmor så är jag  tacksam att jag tog mig den tiden ..
fast då var det ju en nödvändig ventil..
tills mitt måleriet tog över mer och mer och är nu den ventilen mot världen..

..på prat om det förflutna..

fick så dåligt samvete när jag skrev att jag var så trött på ramar..
det var ju som att häda på mitt förflutna som rammakare..
började redan som tioåring i pappas ramverkstad och fick spänna upp tantbonader i mångfald och skära glas..sen som tjugoåring till frameland i några år...
tills jag öppnade la loba på Norrlandsgatan vidare till Söder ,där jag har verkstaden kvar...bra att ha
jag har ramar överallt ..står i grupperingar runt om i våningen
..men det är nya..själlösa jag menade..



                    




                              



                                  

















      






..vad säjer man ..en hårdmutad Holly fortfarande i köket tittande på Svtplay på datorn ..medans mamma klättrar runt taket och kaklar..
hmmm..ja det kanske  är en dag jag ska glömma..                      
men kaklat o fint blir det ..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar