onsdag 31 augusti 2011

Överfulla väggar..& härlig sensommardag




sensommarvåffla på fikulerastunden på skansen
härlig sensommar..
känner hopp om att nordanvinden är på väg..
så varje eftermiddag måste jag dela upp min tid mellan målning och kakling av väggar i köket....  hemmet är i en fantastisk salig blandning av byggsaker och stora kilramar för nu sätter jag igång på allvar med mina stora oljor..och de tar plats minsann..jajamensan
härligt ..svårt att hitta tidsbalansen....
båda är ju lika roligt..och nödvändigt.. så just nu är det ett kreativt inferno här hemma.. 
..stackars min familj..men de vet ju att det endast är en kort tid..
den enda som verkligen gillar läget är Holly..för här mutas det starkt..guldtider..

igår lade jag in bilder på enkelhet på väggarna nu kommer motpolen..
kontraster och motpoolar gillar jag

inspirationsäggar..collageväggar som berättar mycket om innehavaren av hemmet..
härliga överfulla väggar där det samlas bilder om drömmar..idéer..tankar..minnen..
ja vad ryms inte..
..intressant..



..










































...efter köket ska jag ta mig i kast med Hollys lilla vita rum ..där ska breda hyllor upp från golv till tak ..där hennes gunghästar ,cyklar och större saker kan samsas..ska försöka hitta en hyllfast stege så hon kan klättra upp själv..
också fortsätta med hennes omlottcollagevägg a´la de ovan..mmm
hösten är äntligen ..äntligen här...hurra..                                     
                                                                                             
                                                                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar