fredag 16 september 2011

Leslie Williamson ..kreativa miljöer & minne som en guldfisk




..startade dagen med fikulerarundtur på stan med döttrarna..
-snygga brillor du har min älskling...?  -vänta lite är inte de mina som jag saknat..
.Grrrrr..
.köpte favvispilot i början av sommaren men " tappade" dem..
Lovisa har haft dem i vetskap att jag tjatat om dem
..tonåringar..
speciellt Lovisa har ända sen barnsben spelat på att jag är så glömsk..förvirrad och allmänt disträ..
den lilla lymmeln..
jag skäller och grymtar sen en minut senare a `la Doris så har jag glömt vad det handlade om..
något jag aldrig glömmer är det jag håller på med.
.estetiken..
..sitter som klister på hjärnan..tror faktist att det är det enda som kan rymmas i min lilla hjärna..
som dessa vackra bilder av Amerikanska fotografen Leslie Williamson
" det glömda rummen" 








                         














                                 

                   ..har visat bilder av henne förr men njut av mer bilder...tycker om hennes tolkningar..











          ..på prat om minne så har jag bakat denna kladdchokladkaka minst en gång per vecka..
     tror ni att jag ändå kommer ihåg receptet..icke måste titta i min lilla slitna receptbok..varjegång....
        tänk vad hjärnan är konstig..tur att jag inte är konditor utan håller på med det estetiska..







ops..glömde bort att lägga in bilder på min vän Torsten Jurell som ställer ut sina fantastiska skapelser på Röhsska i Göteborg start den 8 ..




..läs mer om honom..ni som har möjlighet..missa inte detta..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar