torsdag 15 september 2011

med barnasinnet i behåll..vi skapar i papp & härlig höstdag


Höstfikulerastund i kungsan hälsande på varje stenfigur som fanns




härligt med barnasinne ..
di små filosoferna..
 en äkta filosof stänger inga dörrar..
säjer man  -titta en rosa flygande elefant ...!
 -vartå..säjer filosofen..
det är så jag försöker ha i min världsbild..
jag kvinnan som hatat dogmatiskt tänkande och ifrågasätter allt.
då är det skönt att ha ett barn vid sin sida som tänker likadant om det är positivt eller inte ..
det är frågan.. 
men har hunnit med så mycket idag..allt har gått enligt mina skapande planer..
har tillochmed hunnit sitta framför datorn en kort stund mitt på dagen..
vilken lyx..
..och upptäckte så fina miljöer med två spanska män som har barnasinnet kvar..



Hej vi leker ipapp.













...så fint med kaninerna..ögonnjutning



















här är två som verkligen har barnasinne...
.helt uttmattade av leken " vi dansar hela havet stormar "
 undrar vad grannarna tycker när de ser en sjungande tvååring ..en svartklädd 180 lång kvinna och en dalmatiner rocka loss hejvilt i soffan på golv ja överallt..men härligt förlösande är det iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar