lördag 3 september 2011

Köksinspiration..& kakel överallt..

mmmmm....höstfikulera på Gubbhyllan..

 
..mmmm..vilken fantastisk småkylig dag..
det har hunnits med lekparken..skansen..grundmåla tavlor (oerhört tråkigt )..och kakla kök  (oerhört roligt )..
men..
här trodde jag .
.Aaaa..vilken lätt rak vägg att kakla ..det var enkelt att ta bort alla skåp.. att grunda..ta bort gammalt fult kakel..
sen upptäcker jag att väggen har mer sneda..lutande..vinklar och vrår än villa villekulla.
.attans dåå..
men idog..envis träning i kaklandets värld har gjort att jag klarar både det ena och det andra förutom att det tar längre tid än vad jag beräknat..
fast det gör det ju alltid som sann tidsoptimist jag är..



har gått och snöat in på äldre tavlor..hmm..köper alltid sådana på loppisar men målar då över dem..ska nog ha ett gäng ovangör arbetsytan i köket ..de får samsas med alla mina knivar..









har fått för mig att dubbla diskhoar..gillar ju det som är för mycket..



som ni har förstått så ogillar jag starkt luckor..passar mig inte alls..men ska bevara några av de gamla och sätta kraftiga metallben på för är det något annat jag inte klarar av är det socklar..vem kom på detta med socklar..undrar..



jag som är så besviken på Ikea..varför kan inte varuhusen se ut som deras reklam..stylisterna behöver springa runt lite mer på loppisar för att få bort möbelkatalogsfeelingen






 







 


nu är det bara att fortsätta kakla.. har kaklat femton kvadrat ..nu tio kvar
..pust.
.jobbigast är intill taket..det är då jag önskar man hade liiite lägre i takhöjd men det blir ju fint till slut..

..avslutar mitt tidiga inlägg med min andra kärlek..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar