tisdag 2 augusti 2011

varma dagar..härliga långbord & rastlösa gener..



fikulerastund i varm svalkande barnbassäng



ja det krävs mycket om jag ska ta av mig kläderna och lägga mig i en bassäng i Sverige..
dels har jag aldrig den tiden ..
dels är det mycket folk..kallt osv..osv
Men en sådan här varm dag när jag sovit typ en timme, småbarnsmamma som jag är..
 satte jag mig i bassängen med en bricka fylld av godsaker och där blev jag sittande.
.och som vanligt undrade jag ..
varför i helafridenstorg inskaffar de inte sköna kuddar i vattnet där slitna mammor kan sitta och luta sina arma huvuden när de vakta di små.
.kanske med ett litet sidbord..där man kan placera sin morgonlatte..
sen kan man spinna vidare vad jag själv skulle gjort om jag hade ett sådant ställe..
lite nackmassage en kvart för 100ing..energidrink..vita stora mysiga handukar så man slipper dra med sig en massa men framförallt fint och speciellt för just dig...
men så ser ju inte verkligheten ut just idag så..
 jag får sitta på hårda betongkanten och muttra kritiskt..och undra var jag ska sätta min mugg utan den blir nedsprungen..



men här skulle jag tänka mig att sätta ned min kopp kaffe ..

 
                                                      hemma hos David Bromley








                           








                                                                                                    





jag är en rätt enkel person att tillfredställa..hmmm
ge mig lite morgonfika..god mat..massage bla bla..
  framförallt sätt mig ned vid olika miljöer..hemma hos någon för att insupa vem just denna person är..
och kan man göra detta bättre än runt bordet när man intager diverse kulinariskt överflöd...
då blir jag för stunden helt tillfredställd..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar