söndag 21 augusti 2011

Lekfullt hemma hos konstnären David Bromley..& härliga fynd från bokens dag

en hårdmutad Holly ...för att mamsen ska få botanisera böcker ifred..



..världens längsta bokbord var uppdukat idag ..
bord efter bord överfulla med alla de slag av mysiga böcker..
undrar var jag var..
.hmmm..
det är liiite som att vara ett barn i godisaffär..vill ha allt..men det går ju inte.
.får inte plats med en enda bok i min redan överfulla bokhylla
 ..och sen är jag ju vansinnigt kräsen också..
dels tittar jag efter sådant som brev..anteckningsböcker bilder för mitt måleri
..sen vackra böcker som kan ligga i travar på golv och bord..
dels efter böcker till min älskade lilla gryn..
ska starta ett litet bibliotek åt henne när rummet ska göras om nu till hösten ..


ja så nu skulle det vara läge med bloggning av böcker..
men icke..
det är ju för förutsäjbart och det ordet gillar jag inte..
så här kommer mitt nya favvishem hos den kända Australiensiska konstnären
                                                                      David Bromley 
kan man annat än älska han hem /ateljé..
särkilt då om man som jag älskar hem fyllda till bredden av leklustföremål..dockor..tivoliinslag..tavlor
















                                        














                              detta rum har jag visat förr..då under väggar..och vid bordet


















blev så förvånad när jag såg hur han såg ut..
hade en bild av mysskäggman lite bohemstuk över det hela..
sen visar det sig att han ser ut som en steriotypisk uberaustralienaren ever
..konstigt..
men han får vara med under sköna snubbar iallafall..med ett sådant hem så är det okey..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar