lördag 20 augusti 2011

en tavla eller mängd på väggen..motpooler & aldrig rosa..

mina barn ska aldrig ha rosa eller kittysaker....


man ska aldrig säga aldrig till något här i livet..
då får man det mer än nog..
att jag aldrig lär mig
 motsatser här i livet..det säger jag aldrig nej åt..
när det gäller allt ..det är ju då det bildas den spänning som man inte kan vara utan..
..dur & moll...ying & yang..mörka kontra det ljusa..tyngden och bräckligheten komplimentet.. blablabla...
ingen utan den andra..svårt med balansen bara..
vare sig det gäller förhållanden..måleri..inredning..
jag försöker i allt detta finna en tyngdpunkt där jag kan få vila antingen mina ögon eller mitt sinne.. 
det är precis som ögonen behöver en tyngd. ..att landa på
hursom så är jag både maximalist och minimalist
..hmmm.
.älskar ju som ni märkt saker från golv till tak...väggarna ska var fulla..
men sen .
.ska det finnas något därimellan
 antingen..lekfullt..vilande .. 
och enkelt..


en enkel tavla eller i mäng på väggen..bådeoch är fantastiskt











































fast är det något jag aldrig säger nej till så är det ju gott vin med mat i mängder..där frångår jag min princip för det asketiska livet..det enkla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar