onsdag 10 augusti 2011

inreda utifrån böcker..skulptur & Rum för barn..


Fikulerastund i köket med pralinsällskap

 
jag och min lilla älskade Holly var på kulturhuset idag som vi brukar en gång i veckan
och det är det verkligen..och helt gratis också..
förutom i ateljén ..trettio överkomliga kronor för att få skapa hur länge som helst..
bästa är givetvis att det är böcker överallt..
upp till taket..
liggandes på golv..bord..fritt fram för att läsa..bläddra i..
ja som ni förstår så är detta mitt favvoplace för barn
..vi går alltid hem med överfull väska
fylld med spännande böcker från alla världens hörn..
just min inredning har alltid utgått från alla mina böcker och tavlor
..därutifrån kan jag hitta saker som förhöjer...


här är några mysiga bokmiljöer som jag gärna skulle vilja vara i



































                                   





            vilken fantastisk metallgrovhylla..passar ju perfekt till galna cirkusnissen nedanför







mmm..visst är det myyysigt att vara med lillan och låna böcker..men det ska ju läsas också..
helt okey de första tio-femton gångerna..sen börjar man ju krokna lite..
 då är det dags att låna nytt..oftast blir det dock favoriter igen ..som jag redan läst typ femtio gånger..jaja nu är det dags för tionde rundan med Hollys godnattböcker..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar