torsdag 11 augusti 2011

Ord..ord mer ord..& driften att uttrycka sig





pusskalas på fikulerastunden idag..eee Holly stretar emot och jag försöker tappert..



.. vad ska en stackars mamma göra än försöka och försöka
..kela ..pussa  och krama di små..
vad jag också försöker göra och jag måste säja att jag är duktig på det.
.är att samla minnen till mina kära .
.Lovisa har böcker av 
"ibland löjligt mycket dokumentation "
men tycker nu det är jättekul att bläddra igenom och jag vet att ju äldre vi blir
 ..ju mer av sin barndom vill man veta.
.så jag har börjat ha med mig ritböcker åt Holly som hon glatt fyller på dagligen på våra utflykter..
så kul att följa utvecklingen ..
från att inte kunna fatta tag i pennan till att nu kunna göra små bollar ..
är som alltid lika faccinerad av hur viktigt det är med våra starka behov att uttrycka sig..
jag kvinnan som älskar alla uttryck


vare sig det är skiss på vägg..ord..stämplar..tryck












































jag tänker på vad Matisse sa som  motfråga till de som ifrågasatte vad hans verk föreställde....
Matisse frågade då
-Tycker ni fågelkvitter är vackert..?
-Ja det är klart..
han fortsatte -förstår ni vad de säjer..?

det säjer mycket om hur vi vill förstå det vi ser..
det kanske tack vare alla konstnärer som visar att det är såmycket mer..


 vad jag verkligen tycker är underbart är att samla mina döttrar på ostbricka på kvällskvisten.
.Lovisa frågade Holly..-ska du verkligen bli lika bortskämd på mat som jag..
Holly svarade med ett starkt-Jaaa..och detta är från damen som bara säjer nej till allt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar