söndag 10 juli 2011

koffertfetichist loppisfynd & Dala stolar


har även närt en riktig stadsunge vid min barm..fikulerastund vid trottoarkanten

tänkte fortsätta vältra mig i koffertar..lådor och plåt
..lilla älsklingsämnet..
jag har ju alltid varit omättlig när det gäller gamla väskor..koffertar..
kan samla på mig hur många som helst..dels  för det är billigt..bra
 men framförallt fin förvaring
man blir ju formad som barn
 och när jag som vilsen 14åring åkte upp till Stockholm för att börja internatkonstskola hade jag fått min morfars gamla väska som han hade haft i unga år.. 
vi pratar riktigt skruttig, jag hade en livrem" lika skruttig den" runt för att kunna stänga..
 det var ju kärlek vid första ögonkastet ..
sen dess har jag ju samlat på mig en del kärlekar
 ..de flesta staplade i min bokhylla hemma fyllda med nostalgiprylar..



här är några andra som har anammat väsk/lådromantiken

                                                      

                                               



                                          




                                                     

  


                            










      




                                                     




..ännu en loppis avklarad..samlar på udda stolar som jag målar om.tycker om att ha två av allt..
nu har jag två äldre Dalastolar till samlingen
                                       
                                          


     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar