onsdag 13 juli 2011

Skapande sittplatser för penna..själ & pippi borta från Junibacken

fikulerastund vid Pippis långbord på Junibacken


 efter en omtumlande intensiv kvart inne hos Pippi och trekvarts ullaredsköande för att komma in dit..
  bokstavligen ramlade jag ut helt svettig och uppretad 
 aldrig mer Junibacken i högsäsong ....får allt skylla mig själv 

.men orsaken varför vi går dit är ju att få se Pippi långstrump..
teatern som är kl 11 varje dag ..
nix not any more..
 de sa att föreställningen dragits in ..rättigheter bla bla bla..
handlar om pengar naturligtvis..
 Astrid Lindgren vänder väll sig i sin grav..
här har hon skapat den flicka som har betytt allt för mig i min barndom ..
och alla i min ålder kan nog instämma i detta..
vad säjer man..



undrar var hon satt och skapade sina älskade figurer..
tycker mycket om skrivarhörnor



        




                                              


       


                       



                                                      
                         


                                                           




            




..tycker mycket om orden ur Saltkråkan
.-"Ibland är det som om livet plockade ut en av sina dagar och sa: ’Dig ska jag ge allt!
 Du ska bli en av de där rosenröda dagarna som skimrar i minnet när alla andra är glömda.’"


                                                              läs mer om vår Astrid  här..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar