tisdag 12 juli 2011

Bland syltade bär....skafferivyer & skogens skafferi..



fikulerastund på landet med Jenny och lintottar


efter en fantastisk dag ute i Gnesta .
.vi hann bada..sparka boll..baka pannkakor..fikulera X:antal gånger
men franförallt botanisera vilt plockandes svarta..röda vinbär och solmogna stora hallon ..

  tio i bunken tre i munnen var mottot för dagen.
.lintottarnas munnar var som sig bör härligt rödkladdiga a`la sommarbarn ..mmmm

från skogens skafferi till våra hemskafferi.
 kan någon berätta för mig varför vi gömmer godsakerna i lykta stängda skåp..
det ska ju synas vad man vill smaska på..
det som lockar ögonen lockar gommen.
tycker jag.
har alltid fullt med frukt..grönsaker överallt..bord..hyllor
det ska digna
 nyaa våningen på Tegnergatan har ju ett stort kallskafferi med utgång till gården..
det var en av anledningarna att jag valde detta nya hem.




                                                 


                      



kunde inte låta bli att slänga in en bild av mig krampaktigt hållades min skafferihylla
..höggravid
men med några års distans så är den lite gullig..


                                                                    fint med stegen.




                                         















                                                            











                                                       jag har visat detta förr men.. mumma





ja nu ligger alla godsaker på bänken i min citylägenhet och väntar på att rensas och sorteras.. skogens skafferi det är ju det bästa..sen längtar jag till hösten när jag själv ska ta tag i vårat kallskafferi här hemma ..mmm vad det ska digna av allehanda läckerheter..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar