tisdag 19 juli 2011

I hjärtat på Kungliga Djurgården..Rosendahls trädgård & ett överfullt gröna lund

fikulerastund på Rosendals
idag packade jag och min vän Jenny barn.. fotbollar.. och diverse kulinariska godbitar i vagnarna och begav oss ut till Rosendals trädgårdar på Djurgården..
Stockholms svar på Central park.. nästan
helt fantastiskt att det finns sådana här oaser mitt så nära citypulsen..
och nästan folktomt..
konstigt men underbart tyckte vi och pustade ut i värmen ..
senare under dagen fick vi ju brutalt reda på var folket var..
Rosendal är ju en riktig idyll..
mitt i hjärtat av Djurgården ..med växthus omringad..säljer de ekologiskt odlade grönsaker..växter och har självplock på  de vackraste blommor
inte nog med detta ..de kan ståta med ett duktigt bra kakbord 
..ingen latte men helt ok ändå..


 Rosendal är för mig minnernas trädgård
..här har jag varit med Lovisa sen hon var ett litet gry.
.suttit som singel och trånat efter romantik
..suttit och skissat.
.varit på fester.
.ja allt vad livet rymmer ..





                                            på vägen passerade vi min framtida husbåt....
           för ca tjugo år sedan lade jag handpenning på en som låg just på Djurgården.
         .men med Lovisa i magen så blev det svårt att tänka mig hugga ved i frusna tider..
                                                        så nu tänkte jag sluta cirkeln ..

                                       
                                                   
















                                  























ja så kom vi då på var allt folk var..på Gröna lund..men vi tillhör ju den lilla del av barnfamiljerna som inte behöver stå och hänga i flera timmar i kö..för våra är för små..
så..
så det bidde lite barhäng i skuggan av träden..en riktigt kall öl är ju absolut det bästa som finns efter en varm svettig intensiv sommardag..
och glass är ju riktig hårdvaluta som muta också..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar