torsdag 21 juli 2011

skåp i alla former...förvaringens mecka..& Holly visar hur det ska gå till

Holly visar hur det går till..på väg till fikulerastunden



ja jag målar..målar och målar så penslarna glöder i min hand..
jag är ju vansinnigt produktiv i mitt skapande..så givetvis blir det trångt om saligheterna..
var ska jag arkivera mina alster någonstans..
ja mina oljemålningar vill jag inte ha hemma så de åker snabbt ut bland butiker ..gallerier ..för hemma gör de ju ingen nytta..det blir man ju inte rik på precis
..att vara konstnär och marknadsföra sig själv går ju inte riktigt ihop..men jag har på senare tid fått ihop det rätt hyggligt ändå..det gäller ju att vara omsigochtillsig ..
jämt och ständigt..
men det är mina mindre tavlor som måste få plats..
så vad är bättre än mina älskade arkivskåp..
jag har haft mina egna som sängbotten...soffbotten ..staplade på varandra..som bord j
ett evigt uppslag av olika möjligheter.
.men bäst är som jag har nu med duktigt kraftiga hjul under..lätthanteringsbart och snyggt




                                           
               

                                                         


eller köp detta lilla skåp hos min favvobutik






                                 




söker med ljus och lykta efter riktigt skruttiga bageriplåtställ på hjul ..bakplåtar har jag..tänk att ha mina målningar så..men som allt annat så kommer det till mig på något sätt..väntar..och flörtar med varenda bagare jag ser..







har genom åren haft så många arkivskåp..men efter flytt..trångbohet bla bla bla ..så har de försvunnit på vägen ..
lite sorgligt ..
särkilt de i vit plåt som jag saknar än idag ..men de var ju så inibängtunga..
men jag aktar mig för att låta mina nuvarande gå mig ur händerna..
                       avslutar med ännu en bild av Holly som visar hur det ska gå till


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar