fredag 22 juli 2011

doft av terpentin..kreativt kaos & ingen musikgen


skuggspel


 ... en riktigt bra målardag har det blivit idag ...


 full fart fram över färger utklipp och färggranna penslar.. kommer på mig att förundras över de bilder som ligger över nätet/tidningar ..         på dessa prydligt stylade kreativa rum..        helt perfekta..ja jag medger jag faller också över dessa bilder..lite utopiskt         men kom igen.. verkligheten ser ju inte ut så ..det ser ju ofta ut som ett inferno när man har haft en bra målardag..och det är ju fantastiskt  ..det skapas en energi utan dess like....har en önskan att tidningarna tar in otroligt vackra inredningsrepotage men behåller känslan                      av stök och liv i dessa kreativa rum som kök ..studios och ateljé ..det skulle de tjäna på ..                tror att folk vill ha något nytt inte bara tomma ..vackra..livlösa bilder..men det är på gång  estetiska energibilder med doft av terpentin ..jatack

                                   
           
                                             ett litet urval av kreativa stökbilder




                           




                                           














                                                                                    
                                                              

är det något jag verkligen inte har begåvats med så är det ju detta med nål och tråd ..
får ångest så fort jag ser en sytråd..
kan bero på att jag som trettonåring fick sitta på fabriken Whals och sy på ackord med "efter tre i hörlurarna" 
sy manschetter ..
hundratals..när man precis sytt femtio kommer nästa och nästa..över ens huvud och damp ned ..huuuu
det var då man insåg ..
jag kanske inte vet vad jag ska göra av mitt liv..men jag vet förbaskat väl vad jag inte ska göra..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar