måndag 27 juni 2011

Inunder skuggspelen härliga ställen &..Charles Carmignac





fikulerastund inunder lövens skuggspel..en perfekt sommardag..



..när det är så här hett så är det som bäst inunder träden..
som jag kan titta på dessa skuggspel..
i evighet känns det som
tillochmed som rastlöst barn låg man i kohagen och räknade moln genom lövens skira ridå..
Sommar när det är som bäst..
bara doften ..doften gör mig knäsvag


något annat som gör en knäsvag är ju detta par som kan sitta och räkna moln på dessa fantastiska platser
min inspiro idag är
.. Charles Carmignac som gick och inskaffade sig detta trevåningshus på 1.600 kvadratmeter i Paris... 
huset  byggdes på 1800-talet och var då en textil och sybehörsaffär
även bilder på den nedlagda pastafabriken i Italien som jag visade häromdagen










 öppnade de upp taket till det stora sovrummet till en terrass och har ett fönster som spänner över taket, som är täckt med halm













terass i NY





visst är det härligt befriande att få inblick i andras frihetsdrömmar..nu 
jag får väll ta min lilla älskling och lägga mig i närmsta park.
.ett bra sätt att lära sig räkna
..ett moln..två moln......






                                                   
                 
                         


                              


                                                              


                                           


..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar