fredag 10 juni 2011

streetlife..Christiania..& trampa nu


ja en liten "lätt sunkig" city fikulera med döttrarna bidde det idag..




...mitt bredvid trafiken i rusning..sunkiga stolar med slitna bord.
. en cityfik helt enkelt..förr hade jag en romantiserad bild hur stadsfiken skulle vara.
.som i Malmö där de måste följa stadens struktur.
.där finns inga GBparasoll precis..utan enhetligt..
Men..
jag har gått ifrån detta..citylife ska vara just citylife..
nu är Stockholm tyvärr för litet för detta men på godväg..
några bilder från ett älsklingsställe.
.Christiania..Köpenhamn.



                                                             mer om denna fristad









faavorit cyklar..nu är ju skåne och köpenhamn inte så backigt som här  i Stockholm och jag har även här en romantiserad bild på min kondis som jag tror är bättre än den är.
..måste ju tyvärr  ibland vara realist..
    I Skåne är min kusins man är en företagsfull man som själv gör dessa
.. med humana prisnivåer  läs mer om Trampa nu



















kan man annat än älska miljön ...när varje ingång till husen är ibland statyer..tegelstenar och skrot..
..sköna med Christiania är ju den fria företagsverksamheten och den totala avsaknaden
 " eller detskiterjagfullkomligtimentaliteten"
 av byggnadslov..skulle bara alla droger försvinna så är detta ett paradis för en drömanarkist som mig

när det gäller ateljéplatser tycker jag Stockholm/städerna.. borde gå in och sponsra konstnärernas
                  " hårda tillvaro för att kunna överleva vardagen"
och avsätta ateljéplatser ..finns så många fastigheter likt denna som står och förmultnar bort..
kunde inte låta bli att slänga in liten bild på mig o dotter bara att de målar fasaderna gör ju att man blir överlycklig..
 okey..detta var ett litet stress inlägg för nu stundas kalasdagar i dagarna tre...bakas fixas och slå in paket...mmmmm





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar