torsdag 2 juni 2011

Berusande naturljud..härliga händer & grönt

 fikulerastund med döttrar på balkong..



har haft en fantastisk skapardag idag.. 
det kommer till en punkt i måleriet då jag börjar få en relation till mina figurer..
blir lite småkär liksom..
innan denna punkt ..
när det ska grundas .. mätas ..tejpas..sen några lager till är så inebodatråkigt.
leda
sen händer något..
målningen får liv..växer& får liv rakt framför mig..
underbart när det börjar skymta fram ..
då vill jag inte slita mig från dem...fortsätta ..fortsätta ...


något annat som växer är ju det gröna överallt nu...
hopp om livet..när det spirar och gror..
min inspiro för dagen är härliga händer & dessa  sköna gröna platser..ljuden i vår natur..
porlande bäck..rasslande löv..susande..brusande
berusande





































..ser mig inte som en nautrmänniska i den bemärkelsen..gå ut och plocka svamp.
.men har alltid sökt mig till öppna platser..med vidd
har lånat dessa från poetiska Dans mon carnet d`image













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar