torsdag 23 juni 2011

Samlar på Ord..text på väggar..& tittar på spännande lokaler




mötte upp Sara och tog en frukost på café Nero sen var vi och tittade på lokal idag
..helt fantastisk stall lokal som man kan göra otroligt
                fin
..hemligt än så länge men mer sen..
Sara pratade på om sina uppdrag ,som blandannat är "väggmålningar"..mest text..
älskar själv ord på vägg
ord överhuvudtaget..
jag har i många år samlat på ord..meningar som jag klipper ut och fyller mina ciggarlådor med..
eftersom jag jobbar själv med detta i mina bilder

Men just ord i inredningssammanhang förändrar ju hela uppfattningen om rummet
innehavaren..och deras tankegångar..
ord är laddat.
.kan skapa krig..fred...frid..kärlek eller hat





                                                                   se mer väggstickers



        



                                                  




                        










..har också mina jättebokstäver på golv och bänkar
..kan ju bero på att jag har så mycket tavlor överallt..men snyggt med ord som man inte förstår vad det betyder..spännande..
.nu ska lilla Holly sova så nu greppar jag mina penslar..stämplar ..kol och skriver mina egna ord..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar