onsdag 22 juni 2011

Brainstormar badrumsidéer..äter bakelse & från skiss till färdigt





en lekfull smarrig tårtfikulera bidde det idag på solig balkong


denna lugna sköna slappardag började i badet .
.låg där
 ..viftandes med tårna och saknade min lilla trogna Iphone som inte får ligga i min hand längre..
må väl..
ser mig verkligen inte som en materialist men när saker som jag jobbar med dagligen försvinner/går sönder..
ja när man ligger där och njuter i badet förundras jag fortfarande än idag hur fantasilösa de flesta badrum är ...

 men alla är vi ju olika
..jag har alltid sen Lovisa var liten ofta bytt scenografi i badrum
..med små medel och ibland drastiska medel
..tycker att badrummet ska ju vara en upplevelse..
jag tillbringar iallafall många timmar i veckan där

..men jag gillar ju att få Aha..upplevelser..
som rör om själalivet ..




mitt älskade vackra gjutjärnsbadkar en gåva från Sara..
             

                    
                                                       


                                                                  




                                                                



                                                              



                                                          




 mina speglar



                                                         



förr skissade jag ned allt och gjorde utförliga beskrivningar med prov
..mått och allt som hör till ..
               nu är tiden så knapp och jag har allt utom exakta måtten i huvudet..
men visst är det roligt att bläddra bland alla block fyllda med otaliga idéer..
 få se allt från skiss till färdigt resultat..
 någon gång så kommer tiden ikapp nog mig..

                                                

1 kommentar: