tisdag 21 juni 2011

..ska banne mig rocka loss..i köket & älsklingsAGAspisar

sommarspår


                                                   ..sommardag när den är som bäst..
                       gräset är grönare än någonsin..fåglarna kvittrar & solen värmer..
                               Mötte upp min vän Sara och vi satte oss i Kungsan..
 Tehuset är det café som fångade vårat intresse idag perfekt att sitta inunder stora trädkronan
                                           och fikulera medans Holly springer
                         omkring på gräsmattan och kelar med de stora stenkaninerna..

sen lyckades jag lägga ned min IPhone i 1 dl smällt isglass.
.har en lattedisplay på vagnen som är perfekt att samla allt skrot man får
..och där lade jag Hollys isglass och min telefon
 sådant händer men när det händer blir det liksom
...suck..I did it again..
men som plåster på såret har jag ju haft en fantasatisk fikuleratripp med min Sara..
 där möts
 tete -a- tete när det är som bäst pepptalk vävs in mellan inspirationsidéer
 ...drömmar och tänk om tankar..framförallt ja nu j-klar ska vi..
         ...är så inibäng trött på det likriktade..
                                          det måste ju komma upp något alternativ..
    särkilt i våtutrymmen som kök och badrum..där man verkligen kan leka och utmana fantasin..
                                                        känsla av tillbaka till ursprunget ..
                                                               men ändå något nytt  ...
                                                           vill liksom greppa det grova
                                            

så lite ..tänk om jag skulle..
inskaffa mig en AGA spis...just det 400 kg tyngre köksgolv och 200 tusen fattigare..

. vi uppfinner det vackraste som skapats typ i Sverige på årtionden sen släpper vi den till England så de kan fortsätta vår tradition av tunga fina spisar..
skamligt..
tycker att en AGA spis ska vara standard i var och varannat hem..
om man får drömma..



                               känna doften av tygnd..det ruffiga..känner ni känslan..


                                        








                                              

                                                                




                                                                    



   




                                                        


... var jag nog en stackars fattig bondfransyska i mitt tidigare liv för det franska bondköket                               appelerar så till min skaparådra..
 som sagt jag är på väg med nya idéer och det känns ju alltid så bra..det rycker i hantverkshanden..bara greppa min trogna vän..kofoten..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar