torsdag 20 oktober 2016

Intensiva glupska kärleksberikade projektfyllda dagar & Smärta



kärlek ...action...mat

är det som fyller mitt liv
vad skulle man göra utan
sina älskade ungar?
vad skulle man göra utan 
den eufori som skapandet tillför?
vad skulle man göra utan 
livets kulinariska?
är så berikad 
att jag kan fylla mitt lilla korta liv till bredden med allt detta fina
vi vältrar oss i kärlek ...frossar i mat och förlustar oss i allt härligt 
som sig bör här i livet
och samtidigt är jag tacksam för alla dessa nya appar som dyker upp
fårliksominteplatsföralltgottochfintienbild
för kameran är alltid i högsta hugg när Kastman är igång 
allt för att föreviga och påminna mitt guldfiskminne
min inspiro
är en salig blandning där orden
hotellfrukost
krogkultur
julskyltning
halloweenskyltningar och fest
och
framför allt Lovisa 
min älskling som fyllde 25 
firades i dagar tre som sig bör
och
Ragnar
kärlek....så mycket kärlek







































































livets baksida
....det står en stol tom bredvid min älskade Mauds
som i 55 år gått hand i hand med sin livskamrat
smärta
livets obarmhärtiga gilla gång 
det oundvikliga
mer smärta
imorgon går vi hand i hand 
jag och mina älsklingar 
upp till minneslunden där Leif ska begravas
tårar rinner och själen river
men vi måste få säga farväl
och tacka för att du funnits i mitt och våra liv 
livet går vidare
det gäller ju att älska så länge man kan 
detblirliksommerpåtagligtnärmanåterigenblirpåmindomlivetsförgänglighet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar