onsdag 28 september 2016

Äntligen är regnet ...& Förhoppningsvis kylans Höst här...

....du har väll ätit..??

är första frågan jag alltid ställer och har ställt till mina barn
....
det mest väsentliga i mitt liv
allt
kretsar runt mat...det kulinariska som är så viktigt

njutning helt enkelt
därför är det ju helt absurt när man nu ser denna upptrappning av tiggare som nu även har stadens café som natthärbärge
mmm...
man känner sig liksom skyldig
för att man har det så himla bra
mat i överflöd...dryck som värmer och bubblar...
min inspiro kretsar kring två kulinariska platser
med senaste skyltningen av Hötorgshallen 
och
mina middagar som avlöser varandra
höst..
.äntligen är regnets &snart kylans höst här
som jag väntat






































gick och köpte mig ett fotbad
well
den som kommer sitta och mysa i den 
är inte jag
min Holly ...prinsessa
och 
igår var härliga Lukas familj hemma
nu startar 
mina mysiga höstmiddagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar