söndag 11 oktober 2015

Varliga BulldozerTakter..Recycling ..& Längtar efter min dans

..denna gång har jag gettmigfanpå

att
återvinna nästintillallt
av det gamla kök jag rivit ned i veckan
tog släggan...älsklingskofoten..gummihammaren och rev..
mer varsamt än vanligt
för att kunna juståtervinna
de gamla skafferiväggarna blir både köksbänkar och hyllor
vänder man tillräckligt många gånger på den mängd ..brädor...lister och väggar 
så finner de sin plats tillslut
det andra byggs in ...kaklas över och så rock`n..........
i dessa gamla kök brukar man också finna små guldkorn som dolt sig bakom..
allt ifrån lager av gamla tapeter...väggmålningar..små ord..datum..
allt som vi människor vill inpränta för att föreviga
detärfint
mina glimtar från mina lätt hysteriska dagar
är från mitt kök som börjar formas
små miniskyltar...gamla väggmålningar och min absoluta favorit 
stenväggen med tegelvägg nedintill
kärlek














































































mellan mina köksrenoveringar
har det byggts pepparkakshus i papp till julskyltningar...inredningsprojekt idag hos Ralf a la Thaistyle
provsmakat all världens godaste ostar..planerat kalas..mer inredning..bygger litemer..provat vinupplevelser och så vidarevidare
denna vecka ska stora kakelväggarna vara klara..även inbyggning av kylskåp i mitt kök
för i helgen stundas festkalas i dagar tre
när min äldsta älskling kommer upp för att firas
mys
det enda som med sting i hjärtat får försakas är min dans
dels för jag inte hunnit ...dels att jag inte har någon som passar Holly Onsdagskvällar
men allt löser sig
 sen
om några veckor
då ska det dansas igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar